Komunikat w NetworkManager is not correctly configured (more-info: https://www.home-assistant.io/more-info/unsupported/network_manager) – rozwiązanie.
Problem może pojawić się po aktualizacji do wersji Supervisor 2020.10.0.
Problem może objawiać się w problemach z obsługą urządzeń przez chmury producentów.
Po wejściu w Supervisor -> system pojawia się komunikat „You are running an unsupported installation”. Po kliknięciu w link pojawia się okienko:
W celu rozwiązania problemu należy połączyć się z HA poprzez terminal – np. Putty.
Po podaniu loginu i hasła najpierw aktualizacje:
sudo -i
sudo apt update
sudo apt upgrade
następnie edycja plików zgodnie z instrukcją
komenda:
nano /etc/NetworkManager/NetworkManager.conf (wklejanie komend w terminalu prawym klawiszem myszy)
po otwarciu należy wkleić kod:
[main]
dns=default
plugins=keyfile
autoconnect-retries-default=0
rc-manager=file
[keyfile]
unmanaged-devices=type:bridge;type:tun;type:veth
[logging]
backend=journal
i zapisać (ctrl+S) oraz wyjść z edytora (ctrl+X)
następnie kolejny plik:
nano /etc/NetworkManager/system-connections/default
i wkleić kod:
[connection]
id=Supervisor default
uuid=b653440a-544a-4e4f-aef5-6c443171c4f8
type=802-3-ethernet
llmnr=2
mdns=2
[ipv4]
method=auto
[ipv6]
addr-gen-mode=stable-privacy
method=auto
i zapisać (ctrl+S) oraz wyjść z edytora (ctrl+X)
następnie kolejny plik:
nano /etc/network/interfaces
i wkleić kod:
source /etc/network/interfaces.d/*
auto lo
iface lo inet loopback
i zapisać (ctrl+S) oraz wyjść z edytora (ctrl+X).
Następnie reset terminala – np. komendą reboot.
Jeśli pojawi się komunikat jak na screenie na czerwono (brak uprawnień):
należy zamknąć edytor i wpisać komendę: sudo -i oraz zatwiedzić klawiszem enter, następnie wprowadzić login i hasło.
Po tym jeszcze raz edytować plik.
Po wykonaniu problem powinien zniknąć i komunikat powinien wyglądać jak na zdjęciu: